Thursday, November 27, 2008

27/11/2008 Gold Roses Wedding Cake for Shakina

I used gold paper roses on this fondant cake. 4 recipe of butter cake Chef Tania. The top cake is chocolate chip flavor and the bottom cake is strawberry flavor.



3 comments:

wizcakes said...

Salam Suzi,

Kek suzi nampak gebu dan pada wiz dah cantik dah tu. Tapi kalau tak nak tembam sgt, jgn sapu buttercream, cukup sekadar letak lapisan nipis piping gel saja. Jika nak guna buttercream kena guna yang jenis crusting tu. Sapuan nya pun perlu nipis dan kena tunggu dia mengeras baru dilampirkan fondant atas kek. Mungkin buttercream kat dlm tu dah cair, hence the ketembaman. Wallahualam.

Anonymous said...

Terima kasih Wiz... Suzi kena cuba lagi... Susahnya rasa nak alihkan kek 12" yang tembam ni atas board & nak centerkan dia. Suzi nak belajarlah tekniknya yang betul...
Terima kasih sekali lagi.

ija said...

Salam kak suzi....cantiknya bunga tu nak pulak bila dah letak atas kek lg la menawan...dah abis kek dimakan bunga blh di buat sbgi hiasan...so adalah pengantin kenangan sewaktu hari bersejarah...